Optimalisatie

Wat is zoekmachineoptimalisatie?

Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit aanpassingen aan onderdelen en opbouw van uw website. Op het eerste gezicht lijken de (visuele) wijzigingen misschien weinig voor te stellen, maar in combinatie met andere optimalisaties kunnen ze een aanzienlijk positief effect hebben op de gebruikersbelevenis van uw site en de prestaties in de organische zoekresultaten (niet-betaalde resultaten) van zoekmachines. AidoX onderscheidt het optimalisatieproces in zes aspecten:

  • Site assessment
  • Content creation
  • Link building
  • Technische site-optimalisatie
  • Strategieontwikkeling
  • Monitoring

  »  Vraag meer informatie aan over de zes aspecten van SEO en de werkwijze van AidoX.

Waarom moet mijn site zijn geoptimaliseerd?

Het idee van zoekmachineoptimalisatie is dat een website gevonden wil worden op een specifiek aantal zoekwoorden, ook wel keywords genoemd. Deze keywords zijn meestal de keywords waarmee de doelgroep van de website zoekt naar producten en/of diensten die deze website aanbiedt. In een strategisch online marketingplan worden de voor de website belangrijkste en meest interessante keywords onderscheden. Idealiter zijn de keywords vaak gezocht door de doelgroep, en is er op de betreffende zoekterm weinig concurrentie van andere websites.

  »  Weet wat uw meest interessante keywords zijn. Laat uw website gratis checken door onze consultants.

Wat is belangrijk bij optimalisatie?

Om goed gevonden te worden voor de betreffende keywords moet een site aan drie voorwaarden voldoen:

  1. Unieke content aanbieden (nergens op het Internet te vinden)
  2. Relevante content voor de keywords aanbieden
  3. Relevante hoogwaardige backlinks

AidoX denkt met u mee bij het vormgeven van uw site en bij het ontwikkelen van content(strategie├źn) om de site zo hoog mogelijk te laten scoren in de zoekmachines. Vraag nu gratis informatie aan of laat uw website vandaag gratis checken door onze consultants.